projektwyborska.jpg [609x61]

„Kształcenie ogólne w placówkach oświatowych na terenie gminy Wielgie”

FEKP.08.27-IZ.00-0011/24

 

Współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach

Priorytetu 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy,

edukacji i włączenia społecznego. Działania 08.27 Kształcenie ogólne OPPT

 

 

Działania realizowane w ramach projektu

1. Zajęcia z kompetencji kluczowych dla uczniów:

a) zajęcia  dydaktyczno– wyrównawcze: matematyka, język angielski, język niemiecki, przedmioty matematyczno-przyrodnicze;

b) zajęcia rozwijające uzdolnienia : matematyka, język angielski, przedmioty matematyczno-przyrodnicze, koło regionalne, zajęcia taneczne, plastyczne, muzyczne, rozwijające zainteresowanie sztuką teatralną;

c) TIK, informatyczne -robotyka, kodowanie, druk3D.

Zaplanowano wsparcie z zakresu edukacji prozdrowotnej ( w tym działania prozdrowotne, układanie zbilansowanej diety, zdrowe nawyki i podwyższanie sprawności fizycznej; higiena cyfrowa w kontekście użytkowania smartfonów) i ekologicznej( w tym wiedza o klimacie, w tym możliwość zmiany indywidualnych zachowań w celu ochrony środowiska). Przy wspieraniu kompetencji cyfrowych wykorzystany zostanie standard kompetencji cyfrowych na podstawie aktualnej na dzień ogłoszenia naboru wersji ramy ,,DigComp". Prowadzenie zajęć będzie odbywało się w oparciu o zasady projektowania uniwersalnego w nauczaniu(ULD- universal learning desing)

2. Zajęcia specjalistyczne dla uczniów  zgodnie  z Rozporządzeniem MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogiczną w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach:

a) korekcyjno-kompensacyjne

b) logopedyczne

c) terapia psychologiczna

d) zajęcia rozwijające zdolność uczenia się

e) zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

f) terapia ręki

g) teatroterapia

h) multisensoryczne

i) logorytmika

j) terapia ruchem

k) filmoterapia

3. Doradztwo edukacyjno -zawodowe (opracowanie kwestionariusza zawodowego) na każdym poziomie edukacyjnym będzie uwzględniać perspektywę płci i przeciwdziałanie dyskryminacji płci, w tym stereotypom (np. zawody utożsamiane z płcią) w wyborze ścieżki edukacyjno-zawodowej oraz będzie wspierać wybór kariery w obszarze STEM, w tym przez kobiety.

4. Warsztaty astronomiczne dla 300 uczniów z trzech szkół -seans w mobilnym planetarium.

5. Zaplanowano zakup wyposażenia pracowni oraz zakup pomocy dydaktycznych:

a) dla SP Czarne i SP Zaduszniki za kwotę: 587 255,40 zł

b) dla SP Wielgie za kwotę: 852 949,02 zł

6. Podniesienie kompetencji kadry pedagogicznej poprzez szkolenia:

a) Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” -podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych- 18 nauczycieli

b) Praca z uczniem zdolnym z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych na zajęciach"-18nauczycieli

c) Kompetencje wychowawcze - mediacja na linii nauczyciel-rodzic, nauczyciel -

agresywny uczeń,; motywacja uczniów („pokolenia telefonów”), radzenie sobie ze stresem-18 nauczycieli.

Grupy docelowe

Wsparciem w ramach projektu objętych zostanie 300 uczniów (145 K i 155 M) z 3 Szkół Podstawowych jest Gminy Wielgie: SP Czarne , SP Wielgie , SP Zaduszniki oraz 54 nauczycieli z tych szkół.

Cele Projektu

Celem jest podniesienie jakości i efektywności kształcenia ogólnego na poziomie szkoły podstawowej u 300 uczniów/uczennic poprzez wsparcie dla uczniów przyczyniające się do wyrównywania szans edukacyjnych, zwiększenie dostępności i włączenia społecznego, a także wsparcie dla 54 nauczycieli dające podniesienie jakości kształcenia poprzez podnoszenie kompetencji oraz wsparcie dla  3 szkół podstawowych w Gminie Wielgie, przyczyniające się do podniesienia efektywności kształcenia ogólnego poprzez poprawę jakości warunków kształcenia do                         30.06.2027 r.

Rezultaty projektu

1.    Nabycie przez uczniów kwalifikacji / kompetencji/ umiejętności po opuszczeniu programu.

2.    Uzyskanie kwalifikacji przez przedstawicieli kadry szkół po opuszczeniu programu.

Wartość Projektu:  4 157 439,08 zł       

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich:  3 533 823,21 zł

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie