Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026:

1.       Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.   

2.       Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej - kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.

3.       Promocja zdrowego trybu życia w szkole - kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych, wspieranie aktywności fizycznej uczniów.

4.       Profilaktyka przemocy rówieśniczej, zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych, profilaktyka uzależnień. 

5.       Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci, rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie, poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

6.       Promocja kształcenia zawodowego w szkołach podstawowych oraz w środowisku pracodawców, wzmocnienie roli doradztwa zawodowego.

7.       Rozwijanie zainteresowania kulturą i językiem polskim wśród Polonii, nauczanie języka polskiego w środowiskach polonijnych.

8.       Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.

 

Priorytety Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2025/2026

  1. Wspieranie działań szkół związanych z promowaniem wartości życia. Kształtowanie potencjału zdrowotnego dziecka i ucznia z uwzględnieniem dobrostanu psychicznego. 
  2. Wspomaganie szkół w zakresie przygotowania uczniów do świadomego
    i odpowiedzialnego zaangażowania obywatelskiego w społeczeństwie demokratycznym oraz rozwiązywania konfliktów drogą mediacji.
     
  3. Wzmocnienie jakości i kultury oceniania w szkołach, które przyczynia się do zwiększenia motywacji uczniów, budowania zaufania rodziców i zapewnienia równego dostępu do sukcesu edukacyjnego.